Punkt widzenia prezesa jednego z największych operatorów w Polsce z pewnością nie spodoba się klientom, dla których niska cena jest priorytetem przy wyborze operatora.

Zdaniem Macieja Wituckiego, szefa polskiego oddziału Orange, operatorzy powinni działać na rzecz podnoszenia cen – przekonywać klientów, że za nowego smartfona i szybki internet mobilny powinni więcej zapłacić.

Fetysz niskiej ceny długoterminowo jest nie do utrzymania. Kiedy częstotliwości pod LTE kupuje się za setki milionów złotych, nie sposób sprzedawać usługi premium za standardową cenę i na tym zarobić – przekonuje Witucki w wywiadzie dla tygodnika Bloomberg Businessweek Polska.

Prezes porównał nasz kontynent do USA, gdzie jest dwóch dominujących operatorów, a ponad 300 mln mieszkańców. Jego zdaniem Europa, gdzie jest ok. setki telekomów, powinna zastosować podobną taktykę i ograniczyć liczbę operatorów.

Mówiąc kolokwialnie, nie zarobimy tyle pieniędzy, aby setka operatorów mogła się wyżywić i inwestować – mówi szef Orange Polska.