Brytyjska instytucja nadzorująca rynek reklamowy The Advertising Standards Authority (ASA) zakazała publikacji reklamy amerykańskiej firmy odzieżowej. ASA orzekła, że modelka wygląda na mniej niż 16 lat i pozuje w sposób prowokacyjny – informuje BBC.
Chodzi o sesję zdjęciową promującą ubrania marki American Apparel, która pojawiła się w magazynie „Vice”. Na sześciu różnych zdjęciach modelka odsłania coraz więcej swojego ciała, pokazując na ostatnim zdjęciu część brodawki sutka.
American Apparel tłumaczyło, że modelka ma 23 lata i na zdjęciach prezentowała różnorodność kreacji i stylów przy użyciu produktów marki.
Jednak ASA uznała, że dziewczyna na niektórych fotografiach wygląda na mniej niż 16 lat, a sesja sugeruje, że dziewczyna ma rozebrać się do naga.
“Reklamę tę można interpretować jako próbę eksponowania seksualnych atrybutów nastoletniego dziecka. Uznaliśmy ją za niestosowną i mogącą urazić niektórych czyteliników” – stwierdza ASA.
American Apparel otrzymał zakaz ponownych publikacji tej reklamy.